واقعیت هایی درباره VoIP

واقعیت هایی درباره VoIP

ویپ (voip) چیست ؟ احتمالاً درباره VoIP چیزهایی شنیده اید.تلفن های VoIP امکان ادغام ارتباطات صوتی و داده ای (VoIP) در همان شبکه را فراهم می کنند.آنها مستقیماً به اینترنت متصل می شوند و تماس ها از طریق آن برقرار و دریافت می شود.با تلفن تحت شبکه نیازی به داشتن رایانه شخصی نیست ، اما دسترسی به اینترنت مورد نیاز است.

شرکت ها در حال تبدیل شدن به VoIP (پروتکل انتقال صدا از طریق اینترنت) هستند و این به سرعت به استاندارد تبدیل می شود.زیر ساخت تلفن قدیمی در حال منسوخ شدن است و VoIP در چند سال گذشته به شدت بهبود یافته است.

voip چیستانتخاب صحیح تلفن VoIP می تواند فرایند دشواری باشد.امروزه ، با توجه به افزایش محبوبیت تلفن VoIP ، انتخاب محصول مناسب برای نیازهای تجاری شما بسیار دشوار است.بنابراین ، قبل از خرید هرگونه سخت افزار ، باید برخی از عوامل اصلی را در نظر گرفت.اگر به دنبال سیستم تلفنی VoIP هستید ، مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  • سرویس اینترنت شما

از آنجا که VoIP کاملاً از طریق اینترنت اجرا می شود ، مهم است که شما پهنای باند کافی برای برقراری تماس های شفاف را داشته باشید.اگر اتصال اینترنتی آهسته یا غیرقابل اطمینان دارید ، می خواهید قبل از رفتن به VoIP مطمئن شوید که خدمات بهتری دریافت می کنید.از آنجا که VoIP برای برقراری و دریافت تماس به اینترنت متکی است ، اگر اتصال اینترنتی سریع نداشته باشید ، کیفیت پایین تلفن و خدمات غیرقابل اعتماد را در پی خواهد داشت.

  • بودجه شما

نکته قابل توجه در مورد سیستم تلفنی VoIP این است که هیچگونه تعمیر و نگهداری سیستم وجود ندارد و به روز رسانی در سیستم شما به صورت خودکار انجام می شود.این بدان معناست که شما نیازی به در نظر گرفتن این هزینه های گران قیمت که معمولاً در یک سیستم تلفن سنتی است ، ندارید.این به شما امکان می دهد یک صورتحساب ماهانه قابل کنترل و قابل پیش بینی برای سیستم خود ایجاد کنید.

VOIP چگونه کار می کند؟

VOIP چگونه کار می کندتماس های تلفنی استاندارد با استفاده از سیگنال های آنالوگ صوتی انجام می شود.وقتی از طریق تلفن ثابت تماس تلفنی برقرار می کنید ، صدای شما به سیگنال آنالوگ ترجمه می شود ، از طریق خطوط تلفن ارسال می شود و سپس از طرف دیگر توسط شخصی که تلفن را در اختیار دارد دریافت می شود.

VoIP سیگنال صوتی صدای شما را می گیرد و آن را به بسته های دیجیتالی ترجمه می کند.سپس آن بسته ها را از طریق اینترنت به تلفن طرف دیگر می فرستد.طرف دیگر با تلفن تحت شبکه (IP PHONE) ، بسته های دیجیتالی را دریافت می کند و صدای شخص را می شنود.

 VoIP مزایای بسیار مهمی دارد

هزینه VoIP بسیار کمتر از خطوط تلفن استاندارد است.بسته به مشاغل و سیستمی که انتخاب می کنید ، ممکن است اصلاً نیازی به سرمایه گذاری در سخت افزار جدید نداشته باشید.در این صورت ، شما فقط هزینه اینترنت خود را پرداخت خواهید کرد ، بدون این که هزینه اضافی داشته باشید.

با ارسال داده های صوتی از طریق اینترنت ، برقراری تماس تلفنی به اندازه ارسال نامه الکترونیکی ارزان می شود.علاوه بر این ، تماس های بین المللی بسیار ارزان تر انجام می شود.با استفاده از VoIP ، هزینه تماس با دوستان و خانواده در خارج از کشور در مقایسه با تلفن سنتی ، بسیار کمتر است.

VoIP نه تنها می تواند هزینه های مخابرات را کاهش دهد ، بلکه می تواند کارآیی عملکرد یک کسب و کار را بهبود بخشد.

به غیر از این موارد ، ویپ مزایای بسیار زیاد دیگری هم دارد که در دیگر مقالات صبا صنعت به آنها اشاره خواهیم کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *