کارت شبکه چیست

کارت شبکه چیست

کارت شبکه چیست و چه کاربردی دارد؟این موضوعی است که در این مقاله میخواهیم به بررسی آن بپردازیم.در ابتدا ، کامپیوترهای شخصی به عنوان سیستمهای مستقل عمل می کردند.اولین رایانه های شخصی ، راهی آسان برای اتصال به رایانه های دیگر نداشتند.در ابتدا برای انتقال فایل ها بین رایانه ها ، شما باید از یک رسانه ذخیره سازی قابل حمل مانند فلاپی دیسک استفاده می کردید.با این حال ، در رایانه های مدرن ، اتصال به یک شبکه امری ضروری است.کامپیوتر برای تبدیل شدن به بخشی از یک شبکه از کارت رابط شبکه (NIC) استفاده می کند.

NIC مخفف network interface card به معنای کارت واسط شبکه است.به کارت واسط شبکه ، کارت اترنت و آداپتور شبکه نیز گفته می شود.کارت رابط شبکه (NIC) یک جزء سخت افزاری است که بدون آن نمی توان کامپیوتر را بر روی یک شبکه متصل کرد.در واقع کارت شبکه یک  رابط سخت افزاری بین رایانه و شبکه ، فراهم می کند.

به عبارت ساده تر ، کارت رابط شبکه یک دستگاه را قادر می سازد تا با سایر دستگاه ها درشبکه ارتباط برقرار کند.با این حال ، NIC همیشه تنها مؤلفه لازم برای نصب شبکه اصفهان نیست.اگر شما میخواهید با دستگاه خود ، به اینترنت دسترسی پیدا کند ، روتر نیز لازم است.دستگاه برای اتصال به روتر ، که به اینترنت متصل است ، از کارت رابط شبکه استفاده می کند.

انواع کارت شبکههر کارت شبکه دارای شماره سریال منحصر به فرد 48 بیتی به نام آدرس MAC است که در ROM که بر روی کارت حمل می شود ذخیره می شود.برای اتصال به اینترنت ، هر رایانه باید حداقل دارای یک NIC باشد.

انواع کارت شبکه

کارت های شبکه به اشکال مختلفی ارائه می شوند ، اما دو نوع اصلی آنها بی سیم و سیمی هستند.کارت های شبکه وایرلس برای دسترسی به شبکه باید از فناوری های بی سیم استفاده کنند ، بنابراین یک یا چند آنتن از کارت خارج می شوند.کارت شبکه بی سیم در مادربرد درج شده است ، اما هیچ کابل شبکه ای لازم نیست که کامپیوتر را به اینترنت وصل کند.این NIC ها برای اتصالات Wi-Fi طراحی شده اند.کارت های شبکه سیمی فقط از درگاه RJ45 استفاده می کنند ، زیرا یک کابل اترنت به انتهای آن وصل شده است.

مزایای  کارت شبکه – کارت رابط شبکه به اتصال سیستم به اینترنت و فعال کردن جریان داده ها کمک می کند.

معایب کارت شبکه – داده ها در اتصال NIC امن نیستند و داده ها هک می شوند.اما می توان امنیت را از طریق نرم افزارهای خارجی و رمزگذاری داده ها هنگام ارسال داده ها به رایانه های دیگر ، برقرار کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *