روتر چه نقشی را در شبکه کامپیوتری بازی می کند

روتر چه نقشی را در شبکه کامپیوتری بازی می کند؟

در این مقاله به تعریف روتر و نقش آن در شبکه های کامپیوتری می پردازیم.روتر یک وسیله سوئیچینگ برای شبکه ها است ، که می تواند بسته های شبکه را براساس آدرس آنها به شبکه ها یا دستگاه های دیگر هدایت کند.از جمله ، آنها برای دسترسی به اینترنت ، برای اتصال شبکه ها یا اتصال دفاتر به یک دفتر مرکزی از طریق(شبکه خصوصی مجازی) استفاده می شوند.

نحوه عملکرد روتر

روترها یکی از تجهیزات شبکه هستند که در لایه 3 یا لایه شبکه از مدل OSI کار می کنند.آنها وظیفه دریافت ، تجزیه و تحلیل و باز ارسال بسته های داده را در بین شبکه های رایانه ای متصل دارند.

هنگامی که یک بسته داده وارد می شود ، روتر آدرس مقصد را بررسی می کند ، برای تعیین مسیر بهینه با جداول مسیریابی آن مشورت می کند و سپس بسته را در طول این مسیر منتقل می کند.

نحوه عملکرد روتر

روتر دارای چندین رابط است و بسته های داده را از طریق آنها دریافت می کند.آدرس شبکه بسته های ورودی را ارزیابی می کند و تصمیم می گیرد که به کدام رابط بسته ارسال شود و از جدول مسیریابی محلی خود برای تصمیم گیری استفاده می کند.

روتر اساساً دو عملکرد عمده را انجام می دهد:

حمل داده – روتر بسته ها را از پورت های ورودی خود دریافت می کند ، مقصد آن را بررسی می کند ، برخی از عملکردهای اساسی مانند چک کردن را انجام می دهد و سپس به جدول مسیریابی نگاه می کند تا پورت خروجی مناسب را برای ارسال بسته ها پیدا کند و بسته ها را به آن پورت خروجی هدایت کند.

مسیریابی – مسیریابی فرایندی است که توسط آن روتر تشخیص می دهد که بهترین مسیر برای رسیدن بسته به مقصد چیست.

ویژگی های روترها      

  • روتر یک دستگاه لایه 3 یا لایه شبکه است.
  • این شبکه های مختلف را به هم متصل می کند و بسته های داده را از یک شبکه به شبکه دیگر می فرستد.
  • یک روتر می تواند در شبکه های محلی و شبکه های WAN (شبکه های گسترده) استفاده شود.
  • روتر داده ها را به صورت بسته های IP منتقل می کند.
  • روترها دارای یک جدول مسیریابی هستند که با توجه به تغییرات شبکه به صورت دوره ای تازه می شود.برای انتقال بسته های داده ، از جدول مشاوره می گیرد و از یک پروتکل مسیریابی استفاده می کند.
  • به منظور تهیه یا تازه سازی جدول مسیریابی ، روترها اطلاعات را بین یکدیگر به اشتراک می گذارند.
  • روترها از سایر دستگاه های شبکه مانند هاب ، پل و سوئیچ گران ترند.

نقش روتر در شبکهجدول مسیریابی

عملکرد روتر تا حد زیادی به جدول مسیریابی ذخیره شده در آن بستگی دارد.جدول مسیریابی ، مسیرهای موجود را برای همه مقصد ذخیره می کند.روتر برای تعیین مسیر بهینه که از طریق آن می توان بسته های داده را ارسال کرد ، با جدول مسیریابی مشورت می کند.

جداول مسیریابی دو نوع هستند :

– Static Routing Table – در اینجا ، مسیرها به صورت دستی تغذیه می شوند و به طور خودکار تازه نمی شوند.برای شبکه های کوچک حاوی 2-3 روتر مناسب است.

Dynamic Routing Table – در اینجا ، روتر با سایر روترها با استفاده از پروتکل های مسیریابی ارتباط برقرار می کند تا مسیرهای موجود را تعیین کند.این برای شبکه های بزرگتر که تعداد زیادی روتر دارند مناسب است.

نتیجه گیری

هنگامی که دستگاهی در یک شبکه محلی نیاز به برقراری ارتباط با دستگاه از طریق شبکه محلی دیگر دارد ، باید این ترافیک را به یک دستگاه خاص متصل به شبکه LAN موسوم به “روتر” ارسال کند که هدف آن یافتن بهترین مسیر برای انتقال پیام است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید پایه ویدئو پروژکتور آکاردئونی با شرکت صبا صنعت ارتباط برقرار کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *