راه اندازی VOIP خانگی آیا ممکن است ؟

راه اندازی VOIP خانگی آیا ممکن است ؟

راه اندازی VOIP خانگی آیا ممکن است ؟

ویپ برای عده ای اصطلاح نا شناخته ایست ، سیستم ویپ برای افرادی که دور کاری می کنند و محل کارشان همان منزل خودشان است بسیار مناسب می باشد و همچنین کسانی که در کارشان زیاد از تلفن استفاده می کنند و مناسب می باشد. ویپ یک تکنولوژی است که پیشرفت بسیار بالایی دارد، که برای تماس های صوتی و تصویری با کیفیت، آسان و کم هزینه روش مناسبی است. شرکت های معتبری در شهر های اصفهان و تهران وجود دارد که نصب راه اندازی سیستم ویپ را انجام می دهند.

شرکت نصب ویپ در اصفهان و همچنین شرکت نصب ویپ در تهران این امکان را به شما می دهند که در هر نقطه از جهان که باشید بتوانید تماس های صوتی و تصویری بدون محدودیت با کیفیت بسیار بالا و با کمترین هزینه بر قرار کنید .

راه اندازی ویپ خانگی

ویپ یک تکنولوژی تقریبا جدید و بیسار پیشرفته می باشد ، که استفاده از آن در منزل نیز ممکن است، این تکنولوژی نیاز به اتصال اینترنت می باشد که اگر در منزل می خواهید از آن استفاده کنید نیازی به اینترنت پر سرعت هم نیست. سیستم ویپ به تجهیزاتی نیاز دارد تا در منزل بتوان از آن استفاده کرد البته استفاده از تکنولوژی ویپ در خانه یک اتفاق خوشایند و جذاب به شمار می رود، سیستم ویپ ارتباطات تلفنی قدیمی و سنتی را به تلفن دیجیتالی تبدیل می کند که از این طریق می توان ارتباطات و مکالمات تصویری و صوتی با کیفیتی داشته باشید.

کسانی که بستگانی در خارج از کشور دارند و ارتباطات تلفنی بین المللی زیادی برقرار می کنند می توانند با استفاده از سیستم ویپ تماس های تصویری و صوتی بدون محدودیتی با کمترین هزینه را در خارج از کشور داشته باشند.

راه اندازی VOIP خانگی آیا ممکن است ؟

تجهیزات مورد نیاز سیستم ویپ در منزل

برای اینکه سیستم ویپ را در منزل خود را اندازه کنید باید تجهیزات مورد نیاز را تهیه کنید و از طریق تماس با شرکت نصب ویپ در اصفهان و تهران تا جهت راه اندازی سیستم ویپ به شما کمک کنند.

استفاده از سیستم ویپ برای محیط های تجاری مزایای بیشتری دارد اما در منزل هم میتوان از این سیستم استفاده کرد در ادامه در مورد تجهیزاتی که لازمه این کار هستند برای شما توضیحاتی داده می شود.

اتصال به اینترنت

ضروری ترین فاکتور برای استفاده از سیستم ویپ اتصال به اینترنت است، برای راه اندازی سیستم ویپ در مکان های اداری به اینترنت پرسرعت احتیاج می باشد زیرا ممکن است چندین نفر همزمان بخواهند از آن استفاده کند پس پس حتماً اینترنت باید سرعت بالایی داشته باشد اما برای راه اندازی این سیستم در منزل نیازی نیست که حتماً اینترنت پرسرعت باشد البته هر چقدر سرعت اینترنت بالاتر باشد کیفیت صدا و تصویر نیز بهتر می شود ولی با همان اینترنتی که قبلاً در منزل استفاده میکردید هم می شود از این سیستم استفاده کرد.

تبدیل خط تلفن آنالوگ به خط اینترنتی

بسیاری از شما از تلفن های خانگی مثل قبل استفاده می کنید یعنی از خط تلفن آنالوگ یا سنتی استفاده میکنید، خطوط آنالوگ نمی‌توانند از خدمات تکنولوژی ویپ پشتیبانی کند.

شما اگر قصد دارید که از خط تلفن قدیمی خودتان برای خدمات ویپ استفاده کنید باید از شرکت های ارائه دهنده خدمات ویپ مشورت بگیرید تا آنها به شما در خرید یک گیت وی (GATE WAYکمک کنند این وسیله خط آنالوگ شما را به خط اینترنتی و دیجیتالی تبدیل می کند.

و شما می توانید تلفن های قدیمی را کنار بگذارید و یک تلفن نرم افزاری مبتنی بر IP خریداری کنید ، که این مورد هزینه کمتری دارد،  البته می توان از گوشی های هوشمند ، لپ تاپ و کامپیوترهای شخصی خودتان نیز استفاده کنید.

استفاده از یک سیستم به عنوان سرور ویپ

برای اینکه از خدمات ویپ در منزل استفاده کنید به یک سرور احتیاج دارید ،  برای این کار نیازی نیست که سرور مخصوص تهیه و خریداری کنید زیرا می توانید از سیستم شخصی که در منزل دارید نیز استفاده کنید،

می توانید از یک کامپیوتر یا یک لپ تاپ استفاده کنید که باید همه نرم افزارهای لازم که برای راه اندازی ویپ لازم است را روی کامپیوتر یا لپ تاپ مورد نظر نصب کنید، استفاده از کامپیوتر برای ویپ فقط برای این است که نرم افزارهای سیستم ویپ را روی آن نصب کنید که این کار یک کار تخصصی است و باید توسط کارشناسان شرکت های ارائه دهنده خدمات ویپ انجام شود. که برای ارائه این خدمات به بهترین نحو شرکت نصب ویپ در تهران توصیه می شود.

نرم افزار های زیادی برای راه اندازی سیستم ویپ وجود دارند توجه داشته باشید که شما میتوانید در صورتی  از گوشی هوشمند و لب تاپ یا کامپیوتر شخصی خودتان در استفاده از سیستم ویپ استفاده کنید که بتوانید نرم‌افزار مخصوص به تلفن های نرم افزاری را در گوشی یا سیستم خود نصب و اجرا کنید و این نرم افزار ها معمولاً رایگان هستند.

راه اندازی VOIP خانگی آیا ممکن است ؟

تهیه آداپتور ویپ برای تلفن های آنالوگ

برای اینکه از تکنولوژی ویپ استفاده کنید به یک نوع تلفن به نام تلفن تحت شبکه احتیاج دارید زیرا نمی توان از تلفن های آنالوگ برای خدمات تکنولوژی ویپ استفاده کرد. شما به یک آداپتور ویپ نیاز دارید تا بتوانید این تلفن ها را وارد سیستم ویپ کنید وظیفه تبدیل سیگنال های آنالوگ به دیجیتال و بالعکس بر عهده آداپتور ویپ می باشد.

متصل کردن تلفن به سرور ویپ

زمانی که شما همه تجهیزات لازم برای استفاده از سیستم ویپ برای منزلتان را تهیه کردید در آخرین مرحله باید تلفن های منزل تان را به سرور اصلی ویپ متصل کنید که برای این کار به شما توصیه می شود از مودم های سیمی یا وایرلس استفاده کنید.

مزیت های استفاده از ویپ خانگی

استفاده از تکنولوژی ویپ مزایای بسیار زیادی دارد که در ادارات و شرکت ها و سازمانها امکانات و قابلیت های ویپ خیلی بیشتر است . برای تماس های بین المللی با استفاده از سیستم ویپ هزینه ها کاهش می یابد ، تماس های داخلی کاملا رایگان می شود ،  کیفیت تماس های صوتی و تصویری را افزایش می دهد، در تماس‌های اینترنتی هزینه فقط برای مصرف اینترنت می باشد که هزینه زیادی نیست. از جمله مزایای که استفاده از تکنولوژی ویپ می‌تواند در اختیار شما قرار بدهد عبارتند از : استفاده از اپراتور گویای خانگی، ارسال و دریافت فکس ، صندوق پیام صوتی و. . .

نتیجه گیری

ویپ تکنولوژی پیشرفته ای است که به زودی همه ارتباطات تلفنی در سرتاسر جهان را تحت تاثیر قرار می دهد  در حال حاضر در مجموعه های شغلی از اهمیت خیلی زیادی برخوردار است اما به راحتی میتوان در منزل نیز از این سیستم جذاب استفاده کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *