اهمیت کف کاذب در اتاق سرور و دیتا سنترها

اهمیت کف کاذب در اتاق سرور و دیتا سنترها

اهمیت کف کاذب در اتاق سرور و دیتا سنترها

شاید تا نام اجرای کف کاذب به گوشتان خطور می‌کند، به دنبال چرایی استفاده از آن باشید. ممکن است با خود این سوال را مرور کنید که در کنار این همه متریال چرا باید از این نوع کفپوش استفاده نمود؟ از این کف‌های کاذب در مکان‌ های گوناگون همانند رستوران، کافی شاپ، هتل، بیمارستان و دیگر نواحی به خوبی استفاده می‌گردد. اما به راستی علت اهمیت استفاده آن در اتاق های سرور چیست؟ کف‌ های کاذب در هر محیطی و فضایی که به کار برده شوند، زیبایی خاصی را به فضا می‌دهند. حال استفاده آن برای اتاق‌ های سرور هم خالی از لطف نیست. در این نوشته آمده‌ایم تا علت اهمیت کف کاذب در اتاق سرور و دیتا سنترها را شرح دهیم.

اتاق سرور چه نوع اتاقی است ؟

قبل از اینکه بخواهیم در مورد لزوم استفاده از کف کاذب اتاق سرور صحبت کنیم، بهتر است بدانید این اتاق چه خصوصیاتی دارد. یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین قسمت یا بخش در یک سازمان و شرکت را اتاق سرور تشکیل می‌دهد. این اتاق از بسیاری اطلاعات مهم و ارزشی که در شرکت وجود دارد، مراقبت به عمل می‌آورد. اتاق سرور برای نگهداری و مراقبت از سرور های کامپیوتری مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع این اتاق بخشی از اداره یا شرکت است که سرور هایی که به صورت فیزیکی هستند را درون آن قرار می‌دهند تا بتواند از سیستم ها به خوبی محافظت به عمل آورد.

کف کاذب چیست ؟

کف‌ های کاذب در واقعی کف دوم به حساب می‌آیند. اصولاً این کف‌ها را با یک فاصله اندکی با کف اصلی قرار می‌دهند. برای نصب و اجرای کف کاذب باید حتما از نصابان حرفه‌ای در این زمینه کمک بخواهید، زیرا در وهله اول باید محل صحیحی که می‌خواهند کف کاذب را قرار بدهند، انتخاب کنند. سپس اقدام به نصب و جایگیری آن نمایند.

دلایل اهمیت کف کاذب اتاق‌ های سرور

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم کف‌های کاذب با فاصله از کف اصلی نصب می‌شوند و یک فضای خالی این بین به وجود می‌آید که از همین فضای خالی می‌توان استفاده‌های متعددی را داشت. در این بخش به اهمیت و مزیت استفاده از کف‌ های کاذب اشاره  می‌کنیم.

زیبای خاص و منحصر به فرد

اولین هدف یا علت اهمیت اجرای کف کاذب برای اتاق‌ های سرور به وجود آوردن فضای زیبا و خاص است. در واقع یک فضای منظم و به دور از شلوغی را خواهند داشت. اگر تا به حال اتاق سرور از نزدیک دیده باشید، متوجه خواهید شد که کلی میز و سیستم و حتی سیم و کابل‌ های رها شده بر روی زمین قرار گرفته‌اند اما با قرار دادن سیم و کابل‌ ها به زیر کف کاذب موجب ایجاد یک زیبایی و نظم خاص در اتاق‌های دیتاسنتر خواهد شد.

سهولت و ایمنی در عبور و مرور

از دیگر دلایل به کارگیری کف کاذب برای اتاق سرورها، به وجود آوردن یک محیط امن جهت عبور و مرور کارکنان می‌باشد. اگر سیم و کابل‌ها در زیر این کف‌ های کاذب پوشانده نشوند، هر کدام از پرسنل به هنگام تردد پایشان به سیم‌ها گیر نکرده و از همه مهم‌تر خطر برق گرفتگی، آتش سوزی و غیره برای آنها پیش نمی‌آید. از همه مهم‌تر با قرار گرفتن آنها زیر کف کاذب موجب می‌شود طول عمر سیم و کابل افزایش پیدا کند.

تهویه هوای اتاق سرور

کف‌ های کاذب جز آن دسته از کف‌ هایی هستند که می‌توان با آنها سیستم تهویه هوا کار گذاشت. با وجود این سیستم تهویه با اطمینان خاطر از تبادل هوا می‌توان در اتاق به فعالیت ادامه داد. به دلیل وجود سیستم‌ها و برق در این اتاق دمای آن همیشه بالا می‌باشد. برای این که دما کاهش پیدا کند، نیاز به سیستم‌ های تهویه هوا است. به دلیل همین امر با اجرای کف کاذب می‌توان تهویه هوای که مطلوب این اتاق است در آن کار گذاشت.

قابلیت دسترسی آسان به کابل‌ها

کف‌ های کاذبی که در اتاق‌ های دیتا سنتر به کار برده می‌شوند، به راحتی قابل جابه جا شدن هستند. یعنی در صورت خرابی یا نیاز به تعمیر هر کدام از کابل و سیم‌ها می‌توان به راحتی آنها را جابجا کرده و به تجهیزات دسترسی پیدا کرد. پس در میان تمام دلایل این مورد از اهمیت خاصی برخوردار می‌باشد. در واقع کف‌ های کاذب را به راحتی می‌توان برداشت و به قسمت زیرین آنها دسترسی پیدا کرد.

اجرای راحت ارت

اجرا و به کارگیری سیستم‌ های ارت در اتاق های سرور یا دیتاسنترها بسیار لازم و ضروری می‌باشد. زیرا از خطرات کابل‌ها نظیر حریق و برق گرفتگی تا حد بسیار زیادی جلوگیری به عمل می‌آورد. از این رو نصب کف کاذب اتاق سرور خیلی با اهمیت بوده و کمک شایانی به سلامت افراد می‌کند. کف‌ های کاذب قابلیت نصب سیستم‌ های ارت را تسهیل کرده که همین امر موجب سلامت خواهد شد.

اهمیت کف کاذب در اتاق سرور و دیتا سنترها

انواع متعدد کف‌ های کاذب

کف‌های کاذب تنها از یک نوع متریال خاص نیستند، بلکه آنها از انواع متریال نظیر مواد زیر ساخته می شوند، سراوینیل، سنگ، شیشه، چوب، موکت، چمن، آلومینیوم، فولادی، توپر و توخالی و غیره. هر کدام از این متریال دارای ویژگی‌ها و خواص فراوانی هستند که برای اتاق‌های سرور مطلوب می‌باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *