ویژگی‌های نمایشگر مناسب برای دوربین مداربسته

ویژگی‌های نمایشگر مناسب برای دوربین مداربسته

ویژگی‌های نمایشگر مناسب برای دوربین مداربسته

با مقاله ویژگی‌های نمایشگر مناسب برای دوربین مداربسته بیاموزید که هنگام خرید مانیتور و تلویزیون برای دوربین های امنیتی مداربسته به دنبال چه چیزی باشید!!!

بهترین مانیتور را برای استفاده دوربین امنیتی یا دوربین مدار بسته خود پیدا کنید.

تلویزیون و مانیتورهای توصیه شده برای مشاهده فیلد دوربین های امنیتی و مداربسته کدام اند؟

تا پایان مقاله همراه ما باشید تا ویژگی های مهمی که یک نمایشگر باید داشته باشد را متوجه شوید.

 

با ویژگی‌های نمایشگر مناسب برای دوربین مداربسته بیشتر آشنا شوید!!!

اندازه مانیتور

بهترین اندازه مانیتور برای مشاهده دوربین های امنیتی شما بستگی به این دارد که:

در چه فاصله ای از مانیتور خود قرار است بنشینید

چه رزولوشنی را می خواهید و چه تعداد فیلد دوربین را روی یک نمایشگر مشاهده می کنید.

اگر می‌خواهید دورتر از مانیتور بنشینید، احتمالاً باید تلویزیون بزرگ‌تری تهیه کنید تا بتوانید تمام فیلدهای دوربین مداربسته را به وضوح ببینید و برنامه های بیشتری روی صفحه نمایش داشته باشید.

مانیتورهای کوچکتر این مزیت را دارند که تصاویر دوربین بیشتری را در میدان دید شما قرار دهند بدون اینکه نیازی به حرکت دادن چشمانتان باشد.

اندازه تلویزیون

در نمودار زیر رزولوشن بهینه برای هر سایز مانیتور را مشاهده می کنید.
اندازه مانیتور وضوح بهینه
24 اینچ 1080p / 1440p
27 اینچ 1440p / 4K
32 اینچ 1440p / 4K
42 اینچ 4K

هر رزولوشن بالاتر از وضوح بهینه ذکر شده، ممکن است کمی واضح تر به نظر برسد یا به شما امکان نمایش فیدهای دوربین بیشتری را در یک زمان بدهد.

استفاده از تلویزیون به جای مانیتور

تلویزیون ها نیز بهترین گزینه برای راه اندازی سیستم امنیتی به جای نمایشگرهای بزرگ‌تر هستند، زیرا نمایشگرهای بزرگ‌تر چندان رایج نیستند و گرانتر هستند.

علاوه بر گران بودن اگر تلویزین خراب شود، تعمیر تلویزیون ها راحت از مانیتور هاست.

می توانید به بهترین تعمیر کار تلویزیون در اصفهان مراجعه نمایید و با خیال راحت تعمیرات خود را به آن ها بسپارید.

مصرف برق مانیتور

امروزه LED ها نوع اصلی نور پس زمینه در مانیتورها هستند. بنابراین بیشتر مانیتورها از میزان برق مشابهی استفاده می کنند.

اکثر مانیتورها در حین استفاده به طور متوسط بین 45 تا 65 وات مصرف می کنند.

برخی از مانیتورهای دارای گواهی Energy Star می توانند از 16 تا 35 وات استفاده کنند، اما مانیتور در حالت صرفه جویی در مصرف انرژی چندان روشن نخواهد بود.

یک مانیتور یا تلویزیون LED بزرگتر (بیش از 30 اینچ) می تواند حدود 80 تا 100 وات مصرف کند.

مصرف برق مانیتور

طول عمر

نمایشگرهای دارای نور پس زمینه LED معمولاً 100000 ساعت طول عمر دارند. نمایشگرهای LCD دارای نور پس زمینه حدود 50000 تا 100000 ساعت طول عمر دارند.

این معادل 5 تا 11 سال استفاده مداوم است. این تخمین ها عمدتاً به کیفیت قطعات (به ویژه خازن های نمایشگر) و دمایی که نمایشگر در آن استفاده می شود (هر چه دمای بالاتر، بدتر) بستگی دارد.

نمایشگرهای LED مهندسی شده با کیفیت، که به طور متوسط گران تر هستند، معمولا تا طول عمر تخمین زده شده دوام می آورند.

سوختن صفحه نمایش

نمایشگرهای LED ال سی دی در مقایسه با OLED کمتر در معرض سوختن صفحه نمایش هستند. نمایشگرهای LED ، LCD و QLED بهترین گزینه های شما برای نمایش تصاویر ثابت هستند.

اگر از تلویزیون OLED برای مشاهده فیلد دوربین خود استفاده می کنید، ممکن است به مرور زمان دچار سوختگی جزئی شود.

با این حال، مدل‌های جدیدتر معمولاً تنظیمات و ویژگی‌هایی برای کاهش سوختگی صفحه نمایش دارند.

سوختن صفحه نمایش

وضوح

بهترین مانیتور برای راه‌اندازی به میزان جزئیاتی که می‌خواهید نمایش داده شود و وضوح بستگی دارد، مانند عناصر رابط کاربری و کیفیت متن، همراه با تصاویر نمایش دوربین.

یک صفحه نمایش بزرگتر به شما امکان می دهد آن را در اندازه راحت تری ببینید. یک مانیتور 27 اینچی با وضوح 1440p در مقایسه با 1080p بسیار واضح تر به نظر می رسد.

نوع استفاده

همچنین ممکن است برنامه ریزی کنید که از مانیتور خود برای برنامه های رایانه ای مانند مرور وب سایت ها یا انجام چند وظیفه ای (چند پنجره باز در کنار هم) استفاده کنید.

مزیت استفاده از یک مانیتور با وضوح بالاتر (1440p یا 4K) برای تنظیمات امنیتی شما این است که می‌توانید برنامه‌ها و پنجره‌های بیشتری را به‌ طور هم‌زمان روی صفحه قرار دهید.

وضوح بالاتر می تواند به انجام چند کار کمک کند و به شما امکان می دهد چندین فیلد دوربین و هر برنامه دیگری را که می خواهید به طور همزمان مشاهده کنید.

اگر UI را در سیستم عامل خود مقیاس ندهید، متن و دکمه ها در وضوح بالا کوچکتر می شوند. با این حال، سیستم‌عامل‌های جدیدتر به شما این امکان را می‌دهند که UI را مقیاس‌بندی کنید.

به این معنی که همه چیز می‌تواند به اندازه یک مانیتور با وضوح پایین باشد اما جزئیات بیشتری داشته باشد.

انواع پنل های مانیتور

پنل های نمایشگر داخل مانیتورها می توانند از انواع تکنولوژی های مختلف استفاده کنند. انواع متداول پنل های LCD عبارتند از TN، VA و IPS. از انواع پنل های غیر LCD می توان به OLED اشاره کرد.

توجه داشته باشید که LED و QLED از انواع فناوری های نور پس زمینه هستند و در ترکیب با پنل های TN، VA و IPS استفاده می شوند.

انواع پنل های مانیتور

نرخ های تازه سازی

نرخ تازه سازی تعداد دفعاتی است که نمایشگر می تواند صفحه را دوباره ترسیم کند. نرخ تازه سازی بر حسب هرتز (Hz) اندازه گیری می شود که به صورت یک سیکل در ثانیه تعریف می شود.

به عنوان مثال، نرخ تجدید 60 هرتز به این معنی است که صفحه نمایش 60 بار در هر ثانیه ترسیم می شود.

نرخ‌های تازه‌سازی تعیین می‌کنند که مانیتور چقدر می‌تواند حرکت را کنترل کند – هرچه نرخ تازه سازی بیشتر باشد، بهتر است. اگر از مانیتور خود فقط برای دوربین‌های امنیتی استفاده می‌کنید، نرخ تازه‌سازی چندان اهمیتی نخواهد داشت.

اگر از مانیتور خود برای کاربردهای دیگر نیز استفاده می کنید، می تواند تجربه کلی را بهبود بخشد. پیمایش در صفحات وب شما بسیار روان تر به نظر می رسد.

با این اوصاف، در حالی که هیچ حرکتی روی صفحه نمایش وجود ندارد، تفاوتی در نرخ رفرش مشاهده نخواهید کرد.

مانیتورها می توانند دارای نرخ تجدید بین 60 تا 360 هرتز باشند.

زمان پاسخگویی

زمان پاسخگویی مدتی است که طول می کشد تا نمایشگر از یک رنگ به رنگ دیگر تغییر کند. زمان این امر معمولاً با رفت و برگشت بین سفید و سیاه تعیین می شود.

زمان بندی بر حسب میلی ثانیه اندازه گیری می شود. زمان پاسخ همچنین تعیین می کند که یک مانیتور تا چه حد می تواند حرکت را کنترل کند – هر چه زمان پاسخ کمتر باشد، بهتر است.

ادامه

زمان پاسخ کمتر می تواند صافی و وضوح متن را هنگام پیمایش در صفحات وب یا اسناد بهبود بخشد.اگر مانیتور شما زمان پاسخگویی بالاتری داشته باشد، متوجه وجود شبح بیشتر خواهید شد.

وقتی شبیه سازی اتفاق می‌افتد، به نظر می‌رسد هر زمان که حرکت سریع روی صفحه نمایش وجود داشته باشد، رنگ‌ها یا متن با هم محو می‌شوند.

برخی از مانیتورها قادر نیستند هم روی بالاترین نرخ تازه‌سازی تنظیم شوند و هم به سریع‌ترین زمان پاسخ‌دهی خود دست یابند. مشخصات مانیتور را بررسی کنید تا بفهمید چه چیزی را پشتیبانی می کند.

انعکاس

اگر مانیتور خود را در اتاقی تاریک می بینید، انعکاس آن چندان مهم نخواهد بود مگر اینکه نورهایی از پشت شما بتابد.

در یک اتاق روشن‌تر، یا اگر در حین مشاهده، چراغ‌هایی در پشت خود دارید برای بهترین نتیجه، باید یک مانیتور با پنل ضد تابش نور تهیه کنید.

اگر مانیتور شما براق و بازتابنده باشد، دیدن قسمت‌هایی از نمایشگر دشوار است.

روشنایی

روشنایی مانیتور با cd/m² اندازه گیری می شود که به معنای کندلا (شدت نور) در هر متر مربع است. “nit” راه دیگری برای توصیف روشنایی 1 cd/m² است.

اکثر مانیتورهایی که در حال حاضر فروخته می شوند برای اکثر موقعیت ها، مانند مشاهده فیلد دوربین امنیتی، به اندازه کافی روشن هستند.

اگر مانیتوری را برای مشاهده در اتاقی با نور روشن در نظر می گیرید، باید تنظیمات صرفه جویی در مصرف انرژی را خاموش کنید تا سطح روشنایی پشتیبانی شده مانیتور را به حداکثر برسانید.

سپس می توانید تنظیمات روشنایی را بر این اساس افزایش دهید.

250 تا 350 cd/m² محدوده استاندارد اکثر مانیتورها است و برای استفاده عمومی بهترین است.

مانیتورهای روشن تر با حدود 500 cd/m² برای اتاق های روشن تر یا اگر می خواهید صفحه نمایش روشن تری داشته باشید، بهتر هستند.

حال که درباره ویژگی‌های نمایشگر مناسب برای دوربین مداربسته مطالعه کردید :

اگر علاقه مند به سیسام های صوتی و تصوریری هستید، یک نگاهی هم به ویدئو پروژکتور های شرکت صبا صنعت آژینه بندازید.

همچنین صفحه اینستاگرام مارو میتونید دنبال کنید!!!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *