هزینه نصب کف کاذب اتاق سرور

هزینه نصب کف کاذب اتاق سرور

هزینه نصب کف کاذب اتاق سرور

در دنیای امروزی که تکنولوژی و اطلاعات به سرعت در حال پیشرفت هستند، اتاق‌های سرور به عنوان مراکز اصلی ذخیره و پردازش داده‌ها، اهمیت بسیار زیادی یافته‌اند. این اتاق‌ها نقش حیاتی در عملکرد شبکه‌ها، سرویس‌دهی به کاربران و حفاظت از اطلاعات حساس دارند. که یکی از جنبه‌های مهم در طراحی و ساختاردهی اتاق‌های سرور، نوع کفپوش انتخابی است که می‌تواند تأثیر زیادی بر ایمنی، عملکرد و همچنین هزینه کل پروژه داشته باشد. در این مقاله، به بررسی جزئیات هزینه نصب کف کاذب اتاق‌ سرور پرداخته و عوامل مؤثر در تعیین هزینه را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

هزینه نصب کف کاذب اتاق سرور: بررسی عوامل موثر

همان طور که می دانید اتاق های سرور فضاهایی هستند که تعداد زیادی از سرورها در درون آن ها نگهداری می شوند و از جمله مواردی هستند که از کف های کاذب برای آن ها استفاده می گردد. استفاده از کف های کاذب برای اتاق های سرور علل زیادی همچون تمیز و مرتب کردن اتاق سرور از کابل ها و سیم ها، دسترسی راحت ، افزایش ایمنی و… را شامل می شود. در نتیجه با توجه به ضرورت اجرای این نوع کف برای اتاق سرور هزینه نصب آن از جمله دغدغه های افراد درگیر با این موضوع می باشد. اگر شما نیز از افراد دغدغه مند در این حوزه می باشید ما در ادامه به شما راهنمایی های لازم را ارائه می دهیم . در واقع می توان گفت عوامل متعددی بر روی هزینه نصب کف کاذب برای یک اتاق سرور اثر گذار می باشند. از اولین عوامل موثر می توان به جنس و نوع کف اشاره نمود.

در واقع کف های کاذب در جنس های گوناگون در بازار عرضه شده اند که هزینه هریک از آن ها متفاوت می باشد. از دیگر عوامل موثر می توان به ابعاد و اندازه اتاق اشاره نمود . در واقع هرچه اندازه اتاق بزرگتر باشد به تعداد بیشتری از تایل های کف کاذب نیاز می باشد که این عامل نیز هزینه نصب را متغیر می کند. با توجه به آن که اتاق های سرور دارای حساسیت ها و شرایط ویژه ای می باشند کف های کاذب مورد استفاده در آن ها باید از ویژگی هایی همچون عایق گرمایی و جذب الکتریسیته ساکن بهره مند باشند که برای ایجاد این ویژگی ها در کف کاذب نیاز به اضافه کردن کفپوش هایی بر روی کف کاذب می باشد که آن نیز خود هزینه اضافه ای را برای نصب به افراد تحمیل می کند. در کنار هزینه های گفته شده در بالا هزینه نصاب و همچنین هزینه های تعمیر و نگهداری نیز از جمله مواردی هستند که به هزینه های بالا افزوده می شود.

راهکارهای کاهش هزینه نصب

با توجه به موارد گفته شده در بالا مشخص شد که نصب و اجرای کف کاذب برای اتاق سرور دارای هزینه هایی می باشد که در مجموع می تواند میزان قابل توجهی را شامل شود. به همین منظور در این قسمت قصد داریم به شما راهکارهایی را ارائه دهیم تا بتوانید با عملی نمودن آن ها تا جای ممکن از هزینه های نصب خود بکاهید.

  • انتخاب مواد مناسب: شاید بتوان نخستین گام در کاهش هزینه ها را انتخاب کف های کاذب با کیفیت و مواد مناسب دانست. در واقع شما هنگامی که از کف های با کیفیت استفاده می نمایید در آینده با مشکلات کمتری روبرو خواهید شد و از پرداخت هزینه های اضافی و انجام دوباره کاری رها می شوید.
  • مقایسه قیمت : به منظور آن که بتوانید یک خرید با کیفیت اما مقرون به صرفه داشته باشید توصیه می شود پیش از خرید، محصول مورد نظر خود را از تامین کنندگان مختلف قیمت کرده و سپس با مقایسه قیمت ها بهترین آن ها را انتخاب نمایید.
  • تخصیص بودجه : بهتر است پیش از اقدام به خرید بودجه موردنظر خود برای این کار را به صورت دقیق مشخص نمایید این کار به شما کمک می کند که بر روی هزینه های خود کنترل داشته و با هزینه های غیرمنتظره مواجه نشوید.
  • نقشه برداری دقیق : همان طور که گفته شد یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار بر هزینه های نصب کف کاذب ابعاد اتاق سرور می باشد که با نقشه برداری دقیق از فضا پیش از خرید می توانید ابعاد مورد نیاز خود را به صورت اصولی خریداری نموده و از پرداخت اضافی برای ضایعات و دورریزها جلوگیری نمایید.
  • مقایسه قیمت نصاب های مختلف : پیش از آن که بخواهید از یک نصاب جهت نصب کف های کاذب خود کمک بگیرید بهتر است قیمت های دریافتی آنان را با یک دیگر مقایسه نمایید. در واقع نصابان متناسب با میزان مهارت و تجربه خود و عوامل دیگر هزینه ای را برای نصب دریافت می کنند که با یک دیگر متفاوت می باشد و شما می توانید با مقایسه تعرفه ها از بهترین نصاب با قیمت مناسب بهره ببرید.
  • انجام تعمیرات و نگهداری منظم : چنانچه شما به درستی از کف کاذب خود استفاده نمایید و به صورت منظم به تعمیرات دوره ای آن بپردازید از بروز مشکلات جدی در آینده و تحمیل هزینه های گزاف برای تعمیر جلوگیری می نمایید.

مقایسه هزینه نصب انواع کف کاذب برای اتاق سرور

با توجه به آن که کف کاذب انواع متفاوتی با جنس و ویژگی های منحصر بفرد دارد هزینه نصب آن ها نیز با یکدیگر متفاوت می باشد. به عنوان مثال کف های کاذب آلومینیومی هزینه زیادی را برای نصب به افراد تحمیل نموده و نیازمند نبشی برای دورتادور کار می باشد. این درحالی است که هزینه نصب و اجرای کف کاذب پلیمیری به نسبت کف آلومینیومی هزینه کمتری در برداشته که علت اصلی آن را می توان نصب راحت و سریع و عدم نیاز به خرابی کف دانست. کف های کاذب دیگر نیز همچون کف های فولادی، چوبی، سرامیکی و شیشه ای نیز هزینه های نصب متفاوتی را در برمیگیرند.

نتیجه گیری

در این مقاله آموختیم که نصب و اجرای کف های کاذب برای اتاق سرور ها امری لازم و ضروری می باشد اما این اجرا هزینه هایی را برای افراد بدنبال دارد که به موارد متعددی همچون جنس کف ، ابعاد اتاق ، هزینه نصاب و … بستگی داشته و درادامه  راهکارهایی را عنوان کردیم که با توجه به آن ها می توان از هزینه های نصب کف های کاذب کاست.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *