معایب استفاده از سیستم تلفنی ویپ

معایب استفاده از سیستم تلفنی ویپ

معایب استفاده از سیستم تلفنی ویپ

بسیاری از مشاغل و خانه ها مدتهاست که به استفاده از سیستم ابر VoIP روی آورده اند ، دلیل اصلی آن فقط به هزینه های عملیاتی پایین آن مربوط می شود.در واقع ، VoIP می تواند به مشتریان کمک کند حدود 60 درصد از آنچه از طریق شبکه تلفن عمومی سوئیچ یا PSTN پرداخت می کنند ، پس انداز کنند.با این وجود ، علیرغم مزایای فراوان ویپ ، توصیه می شود قبل از سوئیچ به این سیستم مبتنی بر اینترنت ، برای تأمین نیازهای ارتباطی خود ، چندین معایب را در نظر بگیرید.

وابستگی به پهنای باند

یک سیستم تلفنی VoIP به شدت به اینترنت متکی است.بنابراین اگر برای اولین بار ، قصد استفاده از خدمات voip را دارید ، پهنای باند شما باید پاسخگوی نیازهای تلفنی و ارتباطی شما باشد.کاربران سرویس ویپ در اصفهان ، مانند کسانی که از سیستم تلفنی IP PBX استفاده می کنند ، با قطع شدن اتصال ، غالباً خدمات خط تلفن VoIP را از دست می دهند.این می تواند در خانه آزار دهنده باشد ، یا حتی برای نیازهای تجاری شما مخرب باشد.

معایب استفاده از ویپ چیست

وابستگی به برق

در حالی که سرویس های PSTN حتی در صورت قطع برق به کار خود ادامه می دهند ، استفاده از سرویس VoIP برای ادامه کار و دریافت تماس نیاز به یک سیستم پشتیبان دارد.به طور کلی ، نمی توانید از سیستم تلفنی VoIP خود استفاده کنید ، در صورتی که طوفان های بزرگ و رعد و برق در نزدیکی منطقه رخ دهد!

تعدادی از شرکت ها تصمیم به خرید ژنراتور و سایر اشکال سیستم های باتری پشتیبان دارند تا خطوط تلفن VoIP خود را علیرغم قطعی برق ادامه دهند.در حالی که این مشکلی برای مشاغل ایجاد نمی کند ، اما ممکن است ، خانه ها و سایر مشتریان مسکونی این گزینه های پشتیبان را پرهزینه بدانند.

کیفیت صدای ضعیف

در سال های گذشته ، کیفیت صدا در سرویس های VoIP فوق العاده بهبود یافته است.اکنون که اتصال اینترنت پرسرعت شده است ممکن است مشکلات کمتری را تجربه کنید ، اما هنوز هم احتمال بروز مشکلات مکرر در کیفیت صدا وجود دارد ، مانند تأخیر و قطع تماس.اگر سیستم VoIP با پهنای باند کم کار کند ، مشکلات بیشتر برجسته می شوند ، به خصوص اگر از رایانه شخصی استفاده می کنید.

در بیشتر مواقع افزایش پهنای باند اینترنت می تواند به حل مسئله کمک کند.با این حال ، اگر به طور مداوم با مشکلات و مشکلی روبرو هستید – بهتر است با ارائه دهنده خدمات VoIP خود مشورت کنید تا به شما کمک کند تا مشکل را تشخیص داده و برطرف کنید.

تماس اضطراری امکان پذیر نیست

بسیاری از مشاغل تلاش می کنند تا در صورت بروز یک اتفاق غیرمترقبه برای تماس های اضطراری سازش کنند.اما این همچنان به عنوان یکی از محدودیت های VoIP باقی مانده است.اکنون مقررات کشور ارائه دهندگان خدمات VoIP را ترغیب می کند تا مشکلات و نگرانی های خدمات اضطراری را برطرف کنند ، اما هر از چندگاهی هنوز مشکلاتی وجود دارد.

معایب voip

به خطر افتادن امنیت

از آنجا که VoIP یک فناوری مبتنی بر اینترنت است ، تعدادی از مشکلات امنیتی را ایجاد می کند که خط تلفن PSTN ندارد.چالش های امنیتی مشترک برای سرویس تلفن VoIP شامل حملات فیشینگ ، دستکاری تماس ها ، ویروس ها و بدافزارها و همچنین سرقت هویت است.اگر مشاغل شما از سیستم VoIP استفاده می کند ، به احتمال زیاد ارائه دهنده خدمات شما برای اطمینان از امنیت شبکه اقدامات لازم را انجام می دهد.صرف نظر از این ، ممکن است مشاغل همچنان بخواهند اقدامات امنیتی اضافی برای محدود کردن اختلال در خدمات ناشی از این نقض امنیت انجام دهند.

نصب ویپ اصفهان بدون شک دارای مزایای زیادی برای نیازهای ارتباطی منزل و مشاغل شما است.با این حال ، این سیستم خطرات و اشکالاتی نیز در پی دارد که ممکن است در طولانی مدت تجربه کنید.قبل از اینکه از خطوط تلفن سنتی خود به VoIP پرش کنید ، ابتدا مطمئن شوید که مزایای آن بیشتر از معایب آن باشد.این مهم است که بفهمید آیا یک سیستم VoIP مناسب نیازهای شما هست یا خیر.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *