رایج ترین مشکلات voip و رفع آنها

رایج ترین مشکلات voip و رفع آن ها

رایج ترین مشکلات voip و رفع آن ها

اگر این مطلب را می خوانید ، به احتمال زیاد شما از قبل کاربر فعال تلفن های VoIP هستید و ممکن است در برقراری تماس از طریق VoIP به مشکل برخورده باشید.در این راهنما ، ما مشکلات اصلی VoIP و نحوه رفع سریع آنها را ارائه خواهیم داد.

سیستم های VoIP به دلیل فرصت های گسترده و مقرون به صرفه ای که ارائه می دهند ، به بخشی جدایی ناپذیر از ارتباطات تجاری تبدیل شده اند.با این وجود موانعی که گاهی اوقات هنگام استفاده از آنها ، با آن روبرو می شوید در نهایت می تواند به فعالیت های تجاری شما آسیب برساند.

تاخیرهای صوتی و اکو

تأخیرهای صوتی یا اکو هنگامی اتفاق می افتد که سرورهای ارائه دهنده خدمات مخابراتی شما خیلی از شما فاصله داشته باشند یا شما از راه دور تماس برقرار می کنید.

تصور کنید که تجارت شما در اروپا واقع شده است ، مشتریان شما نیز چنین هستند ، اما تماس های شما از طریق سرورهای ایالات متحده آمریکا منتقل می شود.چه اتفاقی خواهد افتاد؟ صدای شما به صورت دیجیتالی مسافت بسیار طولانی را طی می کند و مدتی طول می کشد. بنابراین ، باید مسیر انتقال صدا را تا حد ممکن کوتاه کنید.تأخیر هم چنین می تواند ناشی از ازدحام شبکه باشد.با این حال ، سایر موارد نیز می توانند تأخیر ایجاد کنند.

تأخیر زیاد می تواند تأثیرات مختلفی بر صدا بگذارد.اگر تأخیر در طول زمان ثابت باشد ، می تواند منجر به تاخیر در پاسخ شرکت کنندگان در تماس شود.هنگامی که یک تماس گیرنده عبارتی را به پایان می رساند ، ممکن است چندین ثانیه منتظر بماند تا آن طرف دیگر پاسخ دهد.این اغلب می تواند منجر به قطع ارتباط تماس گیرنده ها با یکدیگر شود.

مشکلات voip

کیفیت صوتی بد

اگر اتصال به اینترنت ثابت و با کیفیت خوبی ندارید ، می توانید کیفیت صدای ضعیفی را تجربه کنید.به مقدار حداکثر داده ارسال شده از طریق اتصال ، پهنای باند گفته می شود.بنابراین ، اگر در پهنای باند بارگیری خود مشکلی دارید ، دیگر نمی توانید صدای فرد مقابل را بشنوید.

از طرف دیگر ، اگر نفر دوم نمی تواند صدای شما را بشنود ، به این معنی است که پهنای باند آپلود اتصال اینترنت شما کم است.

راه حل ها:

در اینجا چند راه حل وجود دارد که می توانید برای عیب یابی این مشکل ویپ در اصفهان دنبال کنید:

  1. سرعت پهنای باند خود را تست کنید.بسیاری از وب سایت های رایگان آنلاین وجود دارد که می توانید برای بررسی سرعت اینترنت خود از آنها استفاده کنید.
  2. از یک ISP معتبر از اینترنت با کیفیت خوب استفاده کنید.
  3. با بستن برنامه هایی که داده های بیشتری مصرف می کنند ، ازدحام شبکه را کاهش دهید.

یک تلفن VoIP کار می کند و دیگری کار نمی کند

اگر یکی از تلفن های VoIP شما کار می کند و دیگری کار نمی کند ، احتمال این وجود دارد که آدرس MAC دستگاه در شبکه شما ثبت نشده باشد یا مشکلات سیستم عامل در دستگاه شما وجود داشته باشد.

در برخی موارد ، ممکن است مشکلاتی در مورد تلفن VoIP شما نیز وجود داشته باشد.

راه حل ها:

  1. تلفن های VoIP خود را با یک مکان و پورت مشترک شبکه آزمایش کنید.اگر یک تلفن VoIP کار می کند و دیگری کار نمی کند ، در تلفن VoIP شما مشکلی وجود دارد و شما باید آن را تعویض کنید.
  2. اگر هر دو تلفن VoIP با موفقیت کار می کنند ، ممکن است مسئله افت اترنت وجود داشته باشد.برای این منظور ، می توانید با ارائه دهنده خدمات VoIP خود ارتباط برقرار کنید و ببینید آیا به روزرسانی سیستم عامل وجود دارد یا خیر.

عیب یابی و رفع مشکلات رایج voip

خلاصه

آیا تا به حال با این مشکلات Voice over IP مواجه شده اید؟پس احتمالاً می دانید که چقدر ناامیدکننده هستند و ممکن است چه تاثیری در تجارت شما داشته باشند.ما در زمینه فروش تجهیزات ویپ در اصفهان فعالیت می کنیم و امیدواریم که دفعه بعد که با هر یک از موارد ذکر شده در بالا روبرو شدید ، توصیه های ما در مورد مشکلات و راه حل های VoIP مفید واقع شود.

از این رو ، شما باید یک ارائه دهنده VoIP را انتخاب کنید که پشتیبانی 24 ساعته و در تمام روزها را ارائه دهد تا کسب و کار شما حداقل زمان خرابی را تجربه کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *