بهبود سرعت اینترنت با چند روش کلیدی

اگر از اتصال کند اینترنت رنج می برید ، این یک مشکل بسیار ناامید کننده است، اما در برخی موارد کاربران میتوانند سرعت عملکرد اینترنت خود را افزایش دهند.در اینجا نحوه بهبود سرعت اینترنت خود در ویندوز با ترفندها و تغییرات ساده ای که هر کسی می تواند استفاده کند، توسط ارائه دهنده تجهیزات شبکه آورده شده است.

در حال حاضر به دلیل کووید-19 تعداد بیشتری از ما در خانه کار می کنیم و صرف نظر از آنچه ارائه دهندگان به ما می گویند، این امر فشار بیشتری را بر شبکه ها وارد می کند.این بدان معناست که اطمینان از اینکه پهنای باند شما در بهترین حالت قرار دارد، بیش از همیشه مهم است تا بیشترین بهره را از اتصال خود ببرید.

بنابراین برای بهبود سرعت اینترنت خود چه کاری می توانید انجام دهید؟

در اینجا فهرستی از نکات وجود دارد که می‌توانید پهنای باند خود را به شکل بهتری تبدیل کنید…

  • حداکثر سرعت اتصال خود را بدانید

اولین کارهای مهم.قبل از اینکه به دنبال راه هایی برای بهبود سرعت اینترنت خود باشید ، مهم است که در مورد حداکثر سرعتی که خط شما می تواند ساپورت کند ، بدانید.پیدا کردن این اطلاعات نباید سخت باشد، زیرا معمولاً ارائه دهنده شما هنگام ثبت نام، حداکثر سرعت موجود را به شما اطلاع می دهد.

  • سرعت خود را تست کنید

هنگامی که حداکثر سرعت ممکن خود را دانستید، زمان آن است که میانگین سرعتی را که واقعاً دریافت می کنید، آزمایش کنید.شما می توانید این کار را با استفاده از تست سرعت پهنای باند انجام دهید.مطمئن شوید که این تست را چند بار و در زمان های مختلف روز انجام می دهید تا مطمئن شوید که بازتاب دقیق سرعت متوسط ​​خود را دریافت می کنید.عواملی مانند زمان اوج ترافیک، افراد دیگری که از اتصال استفاده می کنند و غیره، سرعت شما را در ساعات مختلف روز کاهش می دهند.

  • مطمئن شوید که روتر شما مناسب است

اگر می‌خواهید سریع‌ترین سرعت ممکن را داشته باشید، سرمایه‌گذاری روی یک روتر مناسب ایده بسیار خوبی است.یک روتر خوب به بهبود سرعت اینترنت و قابلیت اطمینان منجر می شود.اگر مطمئن نیستید که چه نوع روتری دارید، همیشه می توانید مدل را به صورت آنلاین پیدا کنید و بررسی هایی را جستجو کنید که به احتمال زیاد کیفیت آن را منعکس می کند.

جدا از کیفیت، مطمئن شوید که روتر شما به روز است.ممکن است مدل‌های قدیمی‌تر از ارتقاهای اخیر خط شما پشتیبانی نکنند.اگر مطمئن نیستید، با ارائه دهنده پهنای باند خود تماس بگیرید.

  • روتر خود را تغییر مکان دهید

موقعیت روتر شما می تواند تاثیر زیادی بر سرعت پهنای باندی که به دست می آورید داشته باشد.هرچه شما و دستگاهتان به روتر خانه نزدیکتر باشید، اتصال شما سریعتر خواهد بود.با در نظر گرفتن این موضوع، ایده خوبی است که روتر خود را در  یا نزدیک اتاقی قرار دهید که در آن بیشتر از اینترنت استفاده می کنید.

  • در صورت امکان از اتصال سیمی استفاده کنید

البته پهنای باند بی سیم ساده ترین نوع اتصال است – به خصوص وقتی صحبت از دستگاه های تلفن همراه می شود، اما اگر می خواهید سریع ترین و مطمئن ترین اتصال را داشته باشید، باید در صورت امکان از اتصال سیمی استفاده کنید.

شبکه های بی سیم می توانند در معرض تداخل باشند و تحت تأثیر اندازه و ترکیب خانه شما قرار می گیرند.اتصال با استفاده از اترنت سیمی (کابل شبکه) از این مشکل جلوگیری می کند و می تواند به طور قابل توجهی سرعت اینترنت را بهبود بخشد، اما بدیهی است که انعطاف پذیری کمتری نسبت به اتصال بی سیم دارد.

  • مطمئن شوید که کابل های مناسب را دارید

اگر از اتصال سیمی استفاده می‌کنید و باید دسترسی کابل خود را افزایش دهید، همیشه مطمئن شوید که فقط از کابل اترنت استفاده می‌کنید!کابل های فرمت بی کیفیت (غیر اترنت) می توانند تداخل در خط شما را به شدت افزایش دهند و باعث کاهش سرعت پهنای باند شوند.

  • مطمئن شوید که مرورگر شما به روز است

مرورگرهایی مانند کروم، فایرفاکس و سفاری به طور مداوم برای افزایش کارایی به روز می شوند.اطمینان از اینکه از آخرین نسخه مرورگر خود استفاده می کنید ، در به حداکثر رساندن سرعت اتصال شما کمک می کند.وقتی صحبت از مرورگرها می شود، به طور کلی پذیرفته شده است که جدیدتر بهتر است.

  • از شبکه خود محافظت کنید

احتمالاً این چیزی است که به راحتی نادیده گرفته می شود.همیشه مطمئن شوید که اتصال اینترنت شما با رمز عبور محافظت می شود.آخرین چیزی که نیاز دارید این است که سرعت شما توسط همسایه ای که بدون اطلاع شما از اینترنت شما استفاده می کند کاهش یابد!

اگر این راهنما را مفید یافتید، چرا دیگر مقالات صبا صنعت را بررسی نمی کنید؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *