همه چیز در مورد کابل کواکسیال

همه چیز در مورد کابل کواکسیال

در این مقاله قصد داریم به معرفی کابل کواکسیال بپردازیم.کابل کواکسیال یک سیم محبوب است که برای اهداف صوتی و تصویری به خصوص تلویزیون و VCR استفاده می شود.این کابل ایده آل نیست ، اما این واقعیت که با بسیاری از محصولات سازگار است ، آن را به بهترین کابل از نوع خود در بازار الکترونیکی تبدیل می کند.

کابل کواکسیال یک کابل سیم بر پایه مس است و  از چهار لایه جداگانه تشکیل شده است و این شامل موارد زیر است:

  • یک سیم مسی هسته ای ، که به عنوان کانال اصلی عمل می کند.
  • عایق پلاستیکی دی الکتریک ، که مس را احاطه کرده است.
  • غلاف مس / آلومینیوم بافته شده در زیر عایق.این مورد برای محافظت در برابر تداخل الکترومغناطیسی خارجی استفاده می شود.
  • لایه آخر ، که از تفلون یا روکش پلاستیکی ساخته شده است ، برای محافظت از لایه های داخلی در برابر آسیب هایی مانند آتش و آب استفاده می شود.

دسته بندی کابلهای کواکسیال

RG – 59 :دارای مقاومت 75w که در کابل تلویزیون استفاده می شود.
RG – 58 :مقاومت 50w دارد و در اترنت نازک استفاده می شود.
RG – 11 :دارای مقاومت 50w بوده و در اترنت ضخیم استفاده می شود.

موارد استفاده از کابل کواکسیال

کاربرد کابل کواکسیال

کابل کواکسیال در درجه اول برای اهداف صوتی و تصویری استفاده می شود.خانه های مدرن به طور معمول حداقل در یک اتاق دارای یک کابل کواکسیال هستند.دلیل این امر این است که شرکت های تولیدکننده کابل در درجه اول از کابل های کواکسیال برای تهیه کابل تلویزیون به مشتریان خود استفاده می کنند.کابل های کواکسیال می توانند از پریز برق مستقیماً به تلویزیون یا جعبه کابل مشتری متصل شوند.دومین استفاده برای کابلهای کواکسیال اتصال VCR ها به تلویزیون است.استفاده نهایی از کابل کواکسیال اتصال یک آنتن شخصی به یک تلویزیون یا جعبه مبدل دیجیتال است.این کابل ها همچنین در نصب شبکه در اصفهان مورد استفاده قرار می گیرند.

مزایا و معایب کابل کواکسیال

مزایا :کابلهای کواکسیال ارزان هستند.از دیگر مزایای کابل کواکسیال می توان به توانایی آن در محافظت از تلویزیون در مقابل تداخل در خارج اشاره کرد.این می تواند کیفیت تصویر را به حداکثر برساند.

کابل کواکسیال در مقایسه با کابل زوج به هم تابیده ، پهنای باند بیشتری را در سطح سیستم فراهم می کند.

مزایا و معایب کابل کواکسیال

این نوع کابل بسیار مقاوم و از کیفیت خوبی برخوردار است.طراحی کابل از چهار لایه تشکیل شده است:هسته مس ، یک عایق دی الکتریک ، محافظ مس بافته شده و یک پوشش پلاستیکی بیرونی.این امر به کابل ها اجازه می دهد تا داده ها را سریعتر انتقال دهند ، بدون اینکه با عوامل محیطی خارجی تداخل داشته باشند.شبکه گسترده ای که برای اهداف ارتباطی استفاده می شود ، این نوع کابل را به مطلوب ترین تبدیل می کند.

کابل های کواکسیال نسبتاً کم هزینه تر و از یک طراحی ساده برخوردار هستند.این باعث می شود کابل به راحتی نصب شود ، زیرا آنها به راحتی پیچ خورده اند.

معایب : متأسفانه کابلهای کواکسیال کامل نیستند.این کابل ها حجیم هستند و نمی توانند کوچکتر شوند.کابل های کواکسیال هم چنین در برابر صاعقه آسیب می بینند.

در این مقاله خلاصه ای از کابل کواکسیال ، انواع متداول کابل کواکسیال و موارد استفاده از کابل کواکسیال ارائه شده است.برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه و یا اطلاع از شرایط فروش ویدئو پروژکتور اصفهان با ما تماس بگیرید. 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *